Dzięki inicjatywie Wójta Gminy Drużbice Pana Tomasza Głowackiego Gmina Drużbice znalazła się w gronie kilkudziesięciu samorządów w kraju, które rozpoczęły realizację testowej fazy projektu „Mobilny urzędnik”. Kto to taki? To odpowiednio przeszkolony pracownik Urzędu Gminy w Drużbicach, który dojedzie do domu interesanta i pomoże mu załatwić urzędową sprawę dotyczącą m.in: złożenia wniosku o wydanie dowodu osobistego, deklaracji podatkowej i deklaracji za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Pomoc skierowana jest do głównie do seniorów (osoby 65+), osób niepełnosprawnych, osób zależnych 15 +, opiekunów faktycznych osób zależnych oraz opiekunów pieczy zastępczej.
Aby skorzystać z pomocy Mobilnego urzędnika należy zgłosić się:
-
telefonicznie 44 631 10 78 wew. 23,
-
mailowo na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
-
lub za pośrednictwem członka rodziny.
Projekt pt. „Mobilny urzędnik. Poprawa dostępności usług publicznych dla mieszkańców o szczególnych potrzebach” realizowany jest we współpracy z Fundacją Partycypacji Społecznej w partnerstwie z Regionalnym Ośrodkiem Polityki Społecznej w Poznaniu i instytucjami zagranicznymi.
Usługa Mobilnego urzędnika jest bezpłatna.